søndag 26. mai 2013

Prøveeksamen

På prøveeksamen i Trykk og Foto gikk hovedoppgaven ut på å lage en plakat. På plakaten måtte vi illustrere en slags kollasj eller montasje. Temaet var "UNG 2013" og oppgaven var å lage en plakat hvor vi presenterer unge sjelers fritidsinteresser. Vi kunne velge tekst selv for plakaten og det førte til at jeg fokuserte på musikk og dermed bestemte meg for å ha tittelen "UNG MUSIKK 2013". Ideen min var å lage en plakat for en utdannings/musikk messe for unge musikere. Jeg ville ha et ganske enkelt, og rent design, men samtidig litt abstrakt. Jeg fokusete på å få plakaten til å fremstå som et seriøst og troverdig arrangement. Jeg ville heller ikke bruke for mange bilder, men heller minst som mulig for at man skal skjønne hva plakaten dreier seg om og av bildene jeg har brukt, valgte jeg for det meste å ha nærbilder, for å skape en nærhet til musikken og hvordan det er å produsere musikk.

Når det kommer til bruken av tekst/typografi tenkte jeg det kunne være ganske god idee å ha med spørsmål som avslører litt av hva kravene er for å studere musikkproduksjon. Jeg føler det fungerte ganske bra i forhold til det bildene illustrerer. Tittelen ville jeg også i likhet med selve plakaten ha ganske enkel og moderne design. Tittelen lagde jeg i Illustrator fordi det er mye enklere og gir meg muligheten til å gjøre hva jeg vill med typografien.

Jeg ble ganske fornøyd med resultatet og føler jeg fikk fram ideen min i plakaten.

Her er resultatet mitt:




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar