mandag 20. mai 2013

Reklameplakat - Berg Kaffe



Budskapet i denne reklamen, er at «Dagen blir ikke den samme uten en kopp berg kaffe.» Berg kaffe er en kvalitets kaffe som gjør din morgen bedre og gir deg en god start på dagen. Reklamen henvender seg til folk som elsker kaffe og derfor er målgruppen rettet mot både unge og eldre voksne.

Jeg ville ha et ganske klassisk og varmt uttrykk. Derfor bestemte jeg meg for å ha varme og detaljerte bilder. Jeg ville også holde det originalt som gjorde at jeg tok bilder av ekte kaffebønner, som også gir oss et klassisk uttrykk.  Jeg har tatt tiden til å lage en logo for produktet «Berg Kaffe». Logoen ville jeg ha ganske enkel og lett og oppfatte samtidig som den gir oss et litt gammeldags uttrykk. Generelt var ideen min å skape nærhet til kafeen, og skape fristelse hos mottakerne. Derfor valgte jeg å ha et detaljert bakgrunnsbilde av kafeen.


Når det gjelder fargebruken, valgte jeg å ha varme farger av brun og oransje fordi kafeen i seg selv blir framstilt som varm og god. 

- Jon Gabriel


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar